ЕКОЛОГІЧНІ ІНІЦІАТИВИ NESTLÉ: шлях до циркулярної економіки

Новини компаній

Related video

Cоціально відповідальний бізнес сьогодні активно змінює світ і робить власний внесок у збереження екології планети. Активна соціальна позиція компанії Nestlé в Україні та Молдові полягає в гармонійному співіснуванні із суспільством, взаємодії та постійному діалозі.

Cьогодні в Україні щорічно утворюється близько 400 млн т відходів, з яких близько 16% сортуються і лише 5–6% переробляються. Решта відправляються на п"ять тисяч полігонів і звалищ, 5% з яких перевантажені, а понад третина з них не відповідають нормам екологічної безпеки. Тому перехід до економіки замкнутого циклу та реалізація її першого етапу — впровадження програми з управління відходами — стають найважливішими викликами сьогодення. Важлива також підтримка на державному рівні на шляху до створення необхідної системи. Разом з тим для того, щоб ситуація дійсно змінилась, державі та бізнесу необхідно використовувати всі можливі інструменти — від упровадження нових технологій до впливу на формування нових звичок у громадян.

Прикладом системного підходу до вирішення проблеми відходів упаковки у світі є компанія Nestlé. Реалізуючи принципи сталого розвитку та дотримуючись свого зобов"язання щодо пакування, Nestlé створила у Швейцарії перший у харчовій галузі Інститут пакувальних матеріалів, у якому над розробкою функціональних, безпечних та екологічно чистих пакувальних рішень працюють 50 працівників. Перші успіхи у такому амбітному завданні уже є — у 2019 році близько 87% упаковки компанії та 66% пластикової упаковки можна було переробити або повторно використати, але компанія на цьому не зупиняється.

З початком 2020 року для пришвидшення розробки інноваційних рішень, що стосуються переробленого пластику, придатного для використання в пакуванні харчових продуктів, у компанії Nestlé інвестували до 2 млрд швейцарських франків.

В Україні Nestlé започаткувала проєкт зі збору та сортуванню відходів, що вже розпочали в трьох містечках під Києвом — Макарові, Нових Петрівцях та Старих Петрівцях, населення яких складає близько 28 тис. жителів. Для цього у партнерстві з Veolia компанії інвестують 57 млн грн протягом п"яти років у розбудову інфраструктури.

"Наша компанія взяла на себе зобов"язання до 2025 року перейти на упаковку з матеріалів, придатних до переробки або повторного використання"

Алессандро Дзанеллі, генеральний директор Nestlé в Україні та Молдові

"Наша компанія взяла на себе зобов"язання до 2025 року перейти на упаковку з матеріалів, придатних до переробки або повторного використання, — каже Алессандро Дзанеллі, генеральний директор Nestlé в Україні та Молдові. Він наголошує на критичній необхідності переходу до циркулярної економіки та запровадженні масштабних програм з управління відходами. — Однак для ефективного розв"язання проблеми недостатньо лише створити інноваційне пакування, важливо побудувати ефективну систему збору та переробки відходів на національному рівні. Україна знаходиться на ранніх етапах впровадження циркулярної економіки. Ми бачимо цей проєкт як тест для створення загальнонаціональної системи розширеної відповідальності виробника. Ми в Nestlé прагнемо знайти вдосконалені рішення разом із нашими партнерами для повторного використання та переробки упаковки".

Аби проєкт було успішно реалізовано, компанії зобов"язались створити належні умови для збору, сортування та переробки упаковки і вже підготували інфраструктуру — встановили у зазначених містах понад 200 спеціалізованих контейнерів для збору паперу, металу, скла та пластику.

Фахівці компанії Veolia уже підрахували, що це дозволить щомісяця збирати близько 20 т скла та 25 т інших типів упаковки. Усе зібране сміття буде відправлятися на переробку, аби зменшити генерацію відходів на території місцевих громад.

У Nestlé переконані, що проєкт не лише підвищить рівень збору вторинної сировини, а й сприятиме розвитку інфраструктури збору, переробки відходів, а також дозволить протестувати принцип розширеної відповідальності виробника, який покладає відповідальність за управління відходами у першу чергу на самого виробника — від моменту створення продукту і до етапу переробки упаковки, а це є важливим кроком на шляху впровадження цього принципу в управлінні відходами на національному рівні.